Systemy bezpieczeństwa w Twojej firmie

Systemy monitoringu są wdrażane nie tylko przez instytucje publiczne, klientów indywidualnych, czy duże przedsiębiorstwa, ale również przez średnie i małe firmy z najróżniejszych branż.

Systemy bezpieczeństwa w Twojej firmie

Smart Premium

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Każdy przedsiębiorca musi wziąć na siebie odpowiedzialność związaną z zapewnieniem właściwego poziomu bezpieczeństwa. Coraz częściej właściciele firm, zamiast zatrudniać ochronę, decydują się zainwestować w instalację odpowiednich systemów – mowa tutaj o systemie monitoringu oraz systemie alarmowym. Zastosowanie tych rozwiązań ma wiele zalet i charakteryzuje się wysoką skutecznością, niezależnie od wielkości obiektu.

Choć w obecnych czasach szczególnie dużą uwagę zwraca się na bezpieczeństwo w sieci, to jednak nie oznacza, że powinno się bagatelizować zagrożenie, jakim jest pospolita przestępczość. Firmy, które posiadają stacjonarną siedzibę, a tym bardziej magazyn oraz biura, koniecznie powinny również posiadać zainstalowany monitoring oraz system alarmowy. Ten pierwszy może stanowić niezwykle ważny dowód w sprawach związanych z wykroczeniami, jakie miały miejsce na terenie zakładu pracy, a także wypadkami, kradzieżami i niszczeniem mienia, natomiast ten drugi wykryje nie tylko próbę włamania czy ruch, ale też wodę i dym.

Monitoring w firmie – szansa na ujęcie złodziei

Systemy monitoringu są wdrażane nie tylko przez instytucje publiczne, klientów indywidualnych, czy duże przedsiębiorstwa, ale również przez średnie i małe firmy z najróżniejszych branż. Niezależnie jednak od charakteru oraz skali działalności danego zakładu, w siedzibie najpewniej znajduje się wiele cennych przedmiotów – mowa tutaj, chociażby o sprzęcie elektronicznym, ozdobach i meblach.

Nie bez powodu więc monitoring wizyjny jest podstawą, aby zapewnić ochronę przed kradzieżą. Wielu potencjalnych złodziei na widok kamery być może ponownie zastanowi się nad podjęciem dalszych kroków. Z kolei w przypadku, kiedy dojdzie do popełnienia przestępstwa, firma dysponuje obrazem, na którym widać sprawcę. Nawet jeśli ten jest zamaskowany, to ujęcia zarejestrowane przez system monitoringu pozwolą bez żadnego problemu określić budowę ciała, charakterystykę ruchu, czy też cechy szczególne, które niekiedy mogą być decydującym dowodem umożliwiającym pozytywne zakończenie sprawy i ujęcie sprawcy, a także oczywiście odzyskanie skradzionego mienia.

Monitoring wizyjny a poprawa bezpieczeństwa pracowników

Systemy bezpieczeństwa w firmie, takie jak monitoring stanowią nie tylko znakomitą ochronę przed kradzieżą, ale również zapewniają bezcenne poczucie bezpieczeństwa, które z perspektywy pracowników jest niezwykle istotne. Nie brakuje bowiem miejsc, gdzie takie rozwiązania są szczególnie potrzebne – przykładem mogą być m.in. sklepy całodobowe czy punkty obsługi klienta. Obecność kamer minimalizuje ryzyko, iż mogłoby dojść do fizycznego ataku ze strony agresywnych osób. Rozboje czy wymuszenie oddania gotówki znajdującej się w kasie wcale nie są tak marginalnymi przypadkami, jak mogłoby się wydawać. Żaden przedsiębiorca nie może zapominać o tym, że bezpieczeństwo to podstawowa potrzeba absolutnie każdego człowieka. Zapewniając je swoim pracownikom, nie tylko ułatwia się im efektywną pracę, ale także pozwala uniknąć czynników, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie firmy. Co więcej, nierzadko mogą powodować one również dodatkowe i tym samym niepotrzebne koszty.

Kontrola pracowników dzięki systemom bezpieczeństwa

Montaż systemu monitoringu oraz systemu alarmowego w firmie wiąże się także z możliwością kontrolowania swoich pracowników. Obecność kamer i alarmów w budynku oraz jego otoczeniu niewątpliwie powinna zapobiegać przypadkom kradzieży lub prób złamania regulaminu – mowa tutaj np. o spożywaniu alkoholu w miejscu pracy czy niewypełnianiu powierzonych obowiązków. Właściciel każdego biznesu ma prawo wiedzieć, co dzieje się w jego przedsiębiorstwie. Nie chodzi tutaj jednak o nadmierną kontrolę nad zatrudnionymi osobami, lecz o to, aby mieli oni świadomość, iż wszystko, co dzieje się na terenie obiektu, jest monitorowane.

Kamery w firmie – wymóg ubezpieczyciela?

Uruchomienie monitoringu w firmie często jest koniecznością, bez której niemożliwe byłoby wykupienie ubezpieczenia. Łatwo o tym fakcie zapomnieć, jednak każda siedziba firmy – czy to małe biuro, czy wielki zakład pracy – częstokroć obejmowana jest ubezpieczeniem na wypadek kradzieży, pożaru, a także szeregu innych niechcianych zdarzeń. Odpowiednie zabezpieczenia, w tym także monitoring na terenie obiektu, są podstawowym wymogiem stawianym przedsiębiorstwom, które decydują się na wykupienie ubezpieczenia.

Jakie korzyści niesie za sobą system monitoringu?

Zastosowanie monitoringu wizyjnego w pracy może nieść za sobą wiele pozytywów o charakterze wizerunkowym. Okazuje się bowiem, że dzięki niemu dana firma stanowi bezpieczne miejsce, które stale znajduje się pod profesjonalną ochroną. Kamery w pracy nie tylko zachęcają uczciwych klientów, w razie potrzeby stanowiąc dowód w sprawie, ale również są pozytywnym świadectwem dla potencjalnych partnerów biznesowych i kontrahentów. Zarówno zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, kontrola produkcji, jak i ochrona mienia to niezwykle ważne aspekty, o których powinien pamiętać każdy pracodawca.

W jakich firmach wprowadzenie monitoringu będzie dobrym wyborem? Odpowiedź jest krótka i prosta – we wszystkich. Nagrania z monitoringu wizyjnego mogą przydać się w dowolnym momencie. Szczególnie ważne są one w przypadku:

  • sklepów,
  • magazynów,
  • hal przemysłowych,
  • hal produkcyjnych,
  • punktów usługowych,
  • biur.

System CCTV w miejscu pracy – nowoczesne rozwiązania

Część osób z pewnością pamięta jeszcze przestarzałe, masywne kamery, które przekazywały obraz na ukryty na zapleczu telewizor kineskopowy. Te czasy jednak już dawno przeminęły – obecnie monitoring w pracy pozwala na rejestrację obrazu w wysokiej rozdzielności (także w godzinach nocnych), przekazując go zdalnie bezpośrednio na ekran smartfona właściciela firmy. Chcąc jednak zadbać o bezpieczeństwo pracowników lub ochronę mienia w jak najlepszy sposób, warto połączyć monitoring wizyjny z innymi elementami systemów bezpieczeństwa – np. z systemem alarmowym. Takie rozwiązanie pozwoli uzyskać możliwie najwyższy poziom ochrony.

Często zdarza się, że monitoring w zakładzie pracy przydaje się zupełnie nieoczekiwanie – przykładem może być śledztwo prowadzone w związku z przestępstwem popełnionym bez związku z działalnością firmy. Decydując się na system CCTV, warto jednak wybrać technologię, która zagwarantuje stabilną i niezawodną pracę urządzeń, a także stałą transmisję i ochronę obrazu.

Systemy bezpieczeństwa – niezbędne w każdym przedsiębiorstwie

Monitoring na terenie zakładu pracy znakomicie sprawdza się w połączeniu z systemem alarmowym. Zarządzająca nim centrala alarmowa jest odpowiedzialna za pracę wszystkich urządzeń znajdujących się w systemie zabezpieczeń. Jeśli wykryje ona nieprawidłowości w działaniu systemu lub też brak działania któregoś z urządzeń, natychmiast powiadomi o tym stosowną osobę. Dzięki odpowiedniej konfiguracji możliwe jest ustawienie liczby osób, które mogą dokonywać zmian, a także być informowane o pracy całego systemu i pojawieniu się ewentualnych problemów.

Nie tylko obiekty biurowe potrzebują skutecznych systemów bezpieczeństwa, dzięki którym możliwe będzie zminimalizowanie wystąpienia ryzyka związanego za ich codziennym funkcjonowaniem. Inwestycja w system alarmowy i CCTV będzie znakomitym wyborem w wielu różnych przedsiębiorstwach, które narażone są na wystąpienie kradzieży, pożaru czy zalania. Nasza firma od wielu lat zajmuje się instalacją alarmów oraz innych systemów bezpieczeństwa nie tylko w przypadku klientów indywidualnych, ale również firm, wspólnot mieszkaniowych czy instytucji państwowych. Ogromna wiedza oraz doświadczenie pozwalają nam zapewnić klientom możliwie najwyższą jakość ochrony. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania, w pełni dopasowane do profilu działalności danego przedsiębiorstwa. Nie tylko zajmiemy się montażem i konfiguracją całego systemu, ale również przeszkolimy wskazane osoby w jego obsłudze, tak aby korzystanie z jego możliwości było proste i intuicyjne.

Zastosowanie alarmu w firmie – duży krok w stronę bezpieczeństwa

System alarmowy złożony jest nie tylko z centrali alarmowej, ale również z sygnalizatorów oraz czujek, których zadaniem jest wykrywanie potencjalnego zagrożenia, a następnie informowanie o nim używając do tego celu dźwięku lub światła.

Stosowane przez nas systemy alarmowe wykorzystują elementy takie jak:

  • pasywne czujniki podczerwieni reagujące na ruch,
  • czujniki ruchu dualne,
  • kontaktrony,
  • czujki przeciwpożarowe,
  • czujki gazu,
  • czujki zalania.

Choć wiele osób pragnie samodzielnie zająć się instalacją systemu alarmowego, to jednak zdecydowanie lepszym pomysłem jest powierzenie tego zadania specjalistom takim jak my, którzy posiadają niezbędne do tego celu doświadczenie w montażu, a także dysponują profesjonalnymi instalatorami doskonale znającymi się na tym, co robią.

System alarmowy – zwiększa poziom ochrony

W momencie włączenia się alarmu systemu bezpieczeństwa można od razu powiadomić odpowiednie służby o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jak można się domyślić, zwiększa to szanse na zatrzymanie złodziei, co z kolei wiąże się ze zmniejszeniem ilości szkód wyrządzonych w firmie. Pracownicy znajdujący się na terenie przedsiębiorstwa, które nie posiada systemu alarmowego, mogliby nie być w stanie wezwać pomocy do czasu aż złodzieje nie uciekną. Oznacza to więc, że systemy alarmowe umożliwiają znacznie szybszą reakcję odpowiednich służb – wpływa to na zwiększenie bezpieczeństwa oraz ochronę mienia firmy i pracowników w czasie krytycznych sytuacji.

Najnowsze wpisy

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera
× W czym możemy pomóc?